Tuesday, December 20, 2011

Peristiwa Sentap Berulang Lagi....

Dulu ada saya pernah cerita peristiwa sentap apek di Te*co.
Kelmarin sejarah berulang kembali.


Punyalah anak tekak ni teringin nak makan buah-buahan tempatan.
Jadi ajaklah Incik Husben pergi beli kat My*in.
 Tengah feeling-feeling pilih buah manggis.
Ada seorang abang ni datang nak pilih manggis jugak.
Hensem abang ni. Boleh tahan *miang*..
Tapi tetiba je spoiled sebab bini abang hensem ni datang dekat sebelah dia.


Plastik kat tangan dah penuh dah dengan buah manggis.
Boleh pulak abang hensem tu kata kat saya "Banyak yang dah kematu ni.."
Grrr..


Buah manggis kematu?
Kematu tu macam yang keras-keras kat tapak kaki tu ke?
Apsal rasa macam okey je?
Dah sepelastik dah ambik.
Dalam hati, apsal la ko tak datang awal-awal sikit abang hensem.
Jadi bagi mengcontrol ayu, buat-buat muka konfiden je.


Abang hensem, you drop my water face okehhh..!! heh

10 comments:

ct rahani said...

haha.. leh bayangkan situasi nih.. buah manggis nih memang kena pandai pilih.. kalau x byk yg kena buang drpd yg dpt makan.. hiks..

wahida said...

weh...aku pun tak tau pilih buah manggis..selalu main rembat je...manggis dah kematu rupa dia mcm mana pulak...adoi la...

pena rozie said...

tau makan ajer

sahromnasrudin said...

abg ensem tue org melayu ke???

lydzar said...

kahkahkah...alamak tergelak besar plaks hhihiih..
dahtu cemana? ami beli gak ke manggis tu. kalau isi dalam ok, boleh je kot makan. tak berapa reti bab manggis sebab bukan buah feveret :D

amirah said...

ct rahani : huhuhu..masalahnya tak reti camne nak pilih..huhu

amirah said...

wida : hehehe..same la nok..mana reti nak pilih kematu ke tak..nampak cam ok je..sambar jela

amirah said...

PR : hehe..

amirah said...

bro sahrom : melayu..hihihi..nape? bro sahrom ke tu? hehe

amirah said...

lydzar : abis tu dah ambik kan..memang beli jela terus..tp rasa cam ok je bila dah kat rumah..ok je la abg hensem