Tuesday, September 28, 2010

Jadi ke Tak Showcase Maher Zain?



Konsert Maher Zain "Save the Soul" dijadualkan akan diadakan pada 14 dan 15 Oktober depan kat Auditorium MBSA, Shah Alam. Maher Zain ni orang Sweden tapi berketurunan Lubnan.

Pendapat saya, Maher Zain dah jadi fenomena baru penggemar-penggemar lagu berunsur ketuhanan. Memang lagu-lagu Maher Zain best dan jadi pojaan ramai sekarang. Tambah-tambah lagi bulan Ramadhan lepas, ramai yang share postkan video klip Maher Zain kat wall Facebook. 

Lirik lagu-lagu Maher Zain menyentuh hati dan penuh dengan maksud yang mendalam dan boleh memotivasikan kita. Boleh juga mendorong kita untuk mendalami lagi kebesaran Allah. Dan suara dia memang best selain hensem..ahaks.. 

Bila dengar je Maher Zain nak buat konsert kat Malaysia, rasa cam nak pegi je. Tapi apakan daya, dahla jauh dari sini, takleh nak tinggal kan hero kecik ni. Sat lagi tak senang duduk opah kalau dia tak boleh nak tidur.

Tapi ada pulak kata konsert tu tak jadi walaupun tarikhnya dah dekat sangat tu. Harap-harap jadi la. Walau tak dapat tengok live, tengok gambo kat dalam paper pon jadikla..

nota kukukaki : kalau tak dapat tengok orangnya tengok bumbung rumahnya pun jadik la..erkk bumbung rumah Maher Zain jauh tuuuu..

pic googled.


Product/Commercial Ads Research/Survey

Siapa pernah buat research atau survey produk/commercial ads?

Tiba-tiba rasa rindu pulak nak buat survey /research/product testing bila baca entri Mama Zharfan - pasal research product.

Masa kat KL dulu, selalu pergi buat survey bila syarikat pengiklanan suggest kita sebagai responden dan memenuhi syarat target group yang ditetapkan. Setakat ni tak pernah pulak cuba kat Melaka.

Yang paling best of course la sebab dapat duit..hehe..setiap satu token bergantung pada syarikat yang hire syarikat pengiklanan tu la. Lagi besar sesebuah syarikat tu, lagi besar token yang kita dapat. Ini boleh dianggap salah satu cara nak dapat extra income.

Setakat ni, saya pernah buat survey untuk makanan segera KFC dan survey flavour chicken wing yang kita suka. Dah lama tahun 2008 kalau tak silap. Pernah juga buat survey untuk commercial ads Panadol aspirin, rebranding of 8tv (rasanya...dah lupa..), commercial ads aiskrim Nestle Drumstick, dan stesen radio RedFM.  

Kesimpulannya:
  • Dapat extra income
  • Dapat berkenalan dengan kawan-kawan lain yang rajin pergi buat survey. Bila ada peluang, dorang akan contact kita.
  • Dapat makan-makan free (especially bila venue nya best, kat hotel ke)
  • Dapat tambah experience
  • Dapat guna produk sebelum orang lain guna.
  • Dikira dapat menyumbang kepada kualiti produk atau boleh berlagak-lagak dengan adik-beradik "hah..ni orang la yang suggest ni" bila iklan keluar kat tv..hehe..