Wednesday, October 29, 2014

Mengidam lagi...


Lahai membuyung kali ni teringin lagi nak makan benda ni...







Gambar telur ikan masa ngandung Iecha dulu. Masa tu Encik Suami berjuang menunggu berjam-jam tepi pantai sebab nak tunggu nelayan bawak balik ikan ni..Ikan mayong...Pastu dia siap masakkan lagi..Amboih..laki sape la yang sayang sangat bini tu...hihi..


Dan dan kali ni macam ada terasa juga nak makan telur ni..dah kenapa taktau...ntah vitamin apa yang tak cukup dalam badan ntah...Tapi ngandung kali ni selera sangat la kureng. Kadang-kadang sehari tu langsung tak makan nasi..tapi badan membesar bagai johan jugakkk....Takut last-last jadi macam selalu. Apa yang ngidam sangat-sangat sampai tak boleh tido, termimpi-mimpi selagi tak dapat tu..(amboih hover..)..last-last makannya segigit aje. Yang selebihnya tengok pun tak larat..huhu


Harap kali ni  dapatla jugak makan telur ikan ni barang seketul dua. Masalah problemnya nak telur yang macam ni..tanak telur yang biasa tu..Nak yang macam ni pastu masak cair-cair je..Makan letup-letup dalam mulut..Baru best..Ikut tekak memasing sebab ada yang tak tahan hanyir jugak rasanya kalau setengah masak.


Tapi susah jugak nak mencari ikan yang ada telur seketul-seketul macam ni...Takpe, itu takde hal.. Encik Suami boleh usahakan..eh eh eh..


Friday, October 24, 2014

Salam Maal Hijrah semua...


Selamat menyambut Maal Hijrah..
Tahun baru..azam baru..
Moga kita jadi insan yang lebih baik di mata Maha Pencipta..
Perbanyakkan amalan dan ibadah...InsyaAllah...


p/s : Teramatla sibuk minggu ni...kadang tidur pukul 3 pagi..!!