Tuesday, May 14, 2013

Abam Ahmad Pergi KL


Harini dak Abam ikut babah dia pergi KL.
Tumpang sekaki ikut rombongan murid-murid babah.
Babah kata pergi Menara KL dengan Pusat Sains Negara.


Amboih Abam,.. mama pun tak pernah jejak sana tau.!!
Sian mama ngan adik Iecha tinggal kat Melaka.
  balik nanti bawak souvenir untuk mama tau....
Hik hik hik mama hover!!





Ahmad Raif Idlan
3 tahun 5 bulan.
Kebolehan terbaru adalah MELATAH.
Taktaula terjangkit dari sape niiii...
uhuk uhuk uhuk terbatuk terbatuk


"Oh metop-metop!!" ("Oh, meletop, meletop!!")
"Oh yatuh yatuh..!! ("Oh jatuh..jatuh..!!)
Yang kelakanya refleks nya lambat.
Dah jatuh lama, baru melatah.
Adoiii...pengsan!!



28 comments:

Qhaifa Nur said...

kecil-kecil melatah...macamana tuh agaknya...
seronoknya Abam pergi menara KL..belum pernah naik lagi...

Cho Zila said...

akak baca rasa kelakarjer....

lizz said...

ololo dah pandai melatah yer...

amirah said...

kak nur : tu la pasal. melatah pulak mcm org tua...

kak cho : si abang ni memang macam2 kak...ada je kerenah dia..

lizz : mula2 dengar pun terperanjat jugak sebab dia pelat sgt. ingatkan apala yg dia cakap, rupanya melatah

Kakzakie said...

Kena hentikan cepat abam tu jgn nak melatah-latah takut terbiasa Amie..

Pesan abam beli FM untuk Umi jgn lupa. Adik Iecha t-shir I love KL.

combi said...

haha..comei comei tp elakkan dye dr slalu mlatah..huhu

Lydzar DN said...

alamakkk! kena elakkan ni. kang sampai ke besar melatahnya.. hadif pon pernah jugak macam ni. banyak kali papa marah..baru lah ok. hihi

Fiza Rahman said...

Hehehe...kecik2 dah melatah yer. Ikut sapa ni ☺☺

Anak dara aku plak, sikit² 'ya allah'. Adik dia koyak kertas...'ya allah'...hehehe...

D_08 said...

Abam ni musti anak kesyangan babah dia ni kan?... Bab melatah tu bese kepimpinan melalui teladan.... Kekekkek

Sharinginfoz said...

he he he dah pandai melatah.....

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Seronok dpt berjalan ke Menara KL dan pusat sains negara.... byk yg abam dapat belajar nanti..

MaMa Rey said...

ahahaha..lucu la dia..dah lama baru melatah hehehe..

anty pun blm pernah ke sana Abam hehe

aTieYusof Family said...

hahah..comel plak abam ni...
siap melatah lagi...hihi..
kesian mama kena tinggal:)

ayu said...

amboi..abam dah pandai melatah ye..hehe..ikut sapa la tu..

wahida said...

abam, meh jumpa auntie nak kat kl ni? auntie nak tgk latah awak tu, mesti comel...hehe...

ct rahani said...

kikiki.... kelakar la abam ahmad.. leh imagine time dia melatah tuh.. mesti comel gilerkan.. hehe..

Wak Gelas™ said...

slow n steady tu makk.,ahHKs

LYAfrina said...

hik...

msti cute msa dia melatah tu

aTieYusof Family said...

salam..singgah Khamis..:)

Kakzakie said...

Amie... gambar Ahmad trip ke KL tu tak ada ke? Nak juga kakak tengok dia ikut budak besar (tapi ada Abah dia kan...)

Tihara said...

best nya gi rombongan
alamak kecik2 dah melatah acaner tu ..hihi :)

MaMa Rey said...

berkunjung balas sini..sorry komen dua kali sini

aTieYusof Family said...

singgah Isnin:)

izzah said...

kecik2 melatah comel..tp jgn sampai bwk ke besar dh la...hehe..

LYAfrina said...

singgah sini

Azian Elias said...

Hee..heee...pandai melatah tu...

aizamia3 said...

jangan terbawa sampai ke besar dah.. ;)

ima salsuzaima said...

amboii..kecik2 lagi melatah.. mesti comei je bunyinye kan..haha :p