Thursday, August 09, 2012

"Habissshhh!!"

Malam semalam.
Kita kat dapur.
Pergi dapur kejap je nak panaskan susu.
Orang sebelah ada kat luar, tengah cuci kereta.

Adik dengan Abam Ahmad kat depan tv.
Abam tengah makan nasi beriani dalam mangkuk.
Mata Abam memang asyik ke Disney Junior dia je la.
Adik tengah main Angry Bird (bantal).

Tiba-tiba Abam menjerit.
"Ajikkkk (read : Adik) ... habishhh!!"

Terkejut.
Meluru ke depan.
Ingatkan kenapa....

Rupa-rupanya....
kepala Adik dah masuk dalam mangkuk nasi Abam!!.
hahaha..

Tersangkut kepala Adik!.
Abam dah jerit-jerit nasik dia dah kena hempap.

Adik salah landing daaa..
Terkapai-kapai macam tengah berenang.
Gelakkan dulu Adik puas-puas baru angkat dia.
Cium kepala dia -- bau nasi beriani..!!

--------------------------------------------------------------------------------



Gambar lama.
Arissa Rifhana will be 5 months old in 2 days.
Sudah meniarap dan berusaha gigih tertonggek-tonggek nak merangkak.
Blissful.

15 comments:

LiYa HaNiF :: said...

hahahah kelakarlah abam nie... ^_^

amirah said...

huhuhu dia memang suka buat kelakar liya

ros_reeza said...

hihihi.. boleh pulak tersalah landing ye :)

GreenJade said...

aiyyooo geramnye tecit molat2 ni...

sal-nurbeena said...

cian dia abis dh bau nasi briyani

kucingorengemok said...

berenang dalam beriani... ingin jugak nak buat, macam syok je bunyinya

"sambil berenang makan beriani"

Eliss Mie said...

alaa siannya adik yer :) seb baik abam jerit .

fiza said...

Hahahaha...kesian adik, gelak² aku baca nok. Apsal ko tak amik gambo, nak gak aku nengok.

Qhaifa Nur said...

salah landing rupanya.....
adik..adik..

Tihara said...

ala tomeynye baby..sayangg,ske tengok :)

Sharinginfoz said...

ingatkan apa le yang habis tadi

Hanis MY said...

Adeh lawaknya ahmad naper dia clp hbis eh hhe tp cumil. Uwaa geramnya nengok arissa ni nk cubit2 pipi tu

LYAfrina said...

oihhhh..
xleh byg camner adik leh termasuk dlm bekas nasi abam..hik..hik..

wahida said...

kahkah....abam ngan adik sama lawak...
patut ko amek gambar nok...memori tu...

Pink Lavender said...

adeii...
kelakarlahh...makneng pon tergelak bl baca..comelnyer lah adek nih..geram makneng tgk..
makneng follow sini
jemput follow makneng..