Monday, July 09, 2012

2 Budak Masam yang Dirindui Selalu...




2 penyejuk hati
2 penglibur lara
Abam Ahmad yang banyak kerenah.
Adik yang baik  sangat-sangat.


Abam Ahmad pandai buat kelakar antarabangsa.
Contohnya pegang kepala botak adik sambil kata "bola cepak".
Mama cepat-cepat kena bagi mainan lain takut adik betul-betul jadi bola sepak Abam.
Sepak bola sampai guling-guling atas padang kaedahnya.
Abam Ahmad tetiba boleh bertukar jadi meow atau robot lawan-lawan.
Menyamar jadi meow betul-betul yang suka duduk dekat kaki masa mama dukung adik.
Mama nak marah tapi tak jadi sebab nak tergelak dengar "meowww...meowww.."
Pelat bukan main lagi.
Beberapa perkataan baru telah dikenalpasti.
"Menon" = Belon.
"Menang" = Pegang??


Adik lebih banyak senyum dari menyusu.
Buat mama sayu kena sedekahkan susu pada pokok bunga di rumah opah.
Atau sayu di Aidilfitri buang susu ibu ke dalam sinki.
Setakat ini Adik dah mengiring dan sekali sekala meniarap.
Tapi kesian dia tak boleh nak adjust lagi kepala dengan tangannya betul-betul.
Maka dia selalu menangis minta bantuan kecemasan.
Tapi bau masam adik tetap buat mama rindu tiap hari.


Anak-anak memang pengubat hati saya dan suami.
Saya berdoa setiap hari mereka berdua membesar jadi manusia beriman.
Moga doa saya sebagai ibu dimakbulkan Allah..


p/s : Saya kesibukan. Tak sempat nak ber blog walking sangat dan membalas komen.

24 comments:

fiza said...

Tomeinya 2 beradik nih. Geramnya tgk pipi arissa...dah nak meniarap yer anak dara nih.

Hanis MY said...

Bestnya entri akak yg ni. Geram tgk hero dan heroin tu. akak watla entri pro n cons c sec n normal hanis trauma lg la berslin haritu wuwu...

jemarioren / ciknor said...

tang bola cepak tu hahaha...
ehh beso dah dak ahmad. jaga adik baik2 ye.

amirah said...

fieza : aah dh meniarap cuma nak adjust tgn takleh lagi...kalo kita letakkan dia boleh tegakkan kepala

amirah said...

hanis : hahaha...akak nak tergelak ok...ye ke trauma tu? nnt tengok2 hamza dpt adik thun depan..tgk la insyaAllah

amirah said...

JO : aah..dh beso tp mcm la baby..

ieda said...

adikk tu nampak baikkkkkkkk je lahh ;) soo geram2 tgk

eekkeke amboi2 abang adamm .. bola cepak yee ;))

Sharinginfoz said...

memang anak2 ni jadi penghibur

Ardini Humaira said...

geramnye kat pp adik :D

Kakzakie said...

Gambar inilah yg kakak nantikan. Nak bandingkan keduanya. Dari mould satu hihi...sedikit-sebanyak mesti ada iras-iras juga Amie..

Anamarza said...

sebab tu akak tak sanggup nak keje lagi amie, dah terbiasa bau busuk masam anak2

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

tembamnyerr adik... rasa nak cium2 pipi dia...

moon suka bau peluh baby... bau masamnya tu wangi... hehehehe

Tihara said...

comel2 nya..ske tengok gambar ni..diorang kat rumah opah ke :)

eelobor said...

hehehe....seronok nya. serius betul2 seronok. dapat baca entri nie pun dah tergambar keseronokan tersebut. alangkah mungkin akan bertambah seronoknya kalau ada rezeki menanti juga untuk saya nanti......

Bionic women said...

dua-dua tomei tomei..hehehe
lucu ler abam ni..hehe
tiada harta yg lebih bernilai selain anak..huhuhu

etiey.com said...

comel. Tak sabar juga kak nak ada 2 org anak. kikiki...

Kancilbiru said...

bola cepak??? comelnyer...hehehe

wahida said...

kan? yg masam tu lah kita rindu kan..kalau bau lepas pakai bedak tu tak best kan nok? aku suka bau dorang yg original punya...best!

anak ko walau tak kuat menyusu tetap pipi dia bulat dan tembam!! bestnya ko ada anak sepasang...

Eliss Mie said...

anak-anak macam tu la.kalau time buat karenah, haihhh..tapi tu jugak yg dirindui hr2

Kazman / Sue said...

nampak sangat muka si adik tak puas hati tak dapat botol susu.. heee3x

Misz Mieza said...

Alololo, tomeynye abam ngan adik baring sebelah2.. Adik nyer botol susu mana? Ke abam yang rembat botol susu adik? Hehehe.. Cute.. =)

Lady Rina said...

comelnye adik...rasa2 nak cubit pipi yg chubby tu..:)

a.samad jaafar said...

salam amirah wooo..
mana ada merajuk..ate, udoh idok tahu nok ceghiter mende.. hihihi

Abam Ahmad.. ce mike usoh ikut peghangei mok kamu tuh..hahaha... errr.. selamat pose yak!

ct rahani said...

dua2 comel.. walaupun adik botak tp nmpak sgt cute.. :)