Monday, November 21, 2011

Kenapa takde selera nak makan??

Taktau la kenapa..
Sejak menjak ni memang tak berapa ada selera nak makan.
Nak makan apa pun tak tau.
Selalunya macam-macam makanan yang anak tekak ni teringin.


Nasi lauk pauk memang pandang jela.
Makanan manis-manis tu bolehla masuk sikit-sikit.
Kadang-kadang makan malam langsung tak makan.
Takde selera langsung.
Kalau makan yang tak kena dengan selera tu, makan secoit je.


Tapi bila makanan dah ada depan mata...
Ngap la juga..
Kesian pulak kat anak.
Takkan la sebab mama takde langsung selera, anak pulak yang berlapar.


Tekak tak berselera le bagai, tapi berat badan naik dengan jayanya.
Bulih gitu?? Heran...heran..hehe

7 comments:

Anamarza said...

amie badan letih sgt boleh jadi punca kurang selera makan...cuba ambil cuti mana tahu okey balik selera makan, cian kat baby

ayu said...

ami, cuba try makan buah ke...alahai..sian plak ami..ada tak teringin nak makan apa2 skrg ni??

Jemarioren said...

alahan kot...mandai je teman...

sahromnasrudin said...

begitulah gayanya kalau berbadan dua kan...semoga selamat semuanya...

lydzar said...

ala nape tak selera ni. kena makan, ami kan peknen. maybe makan nk mintak suap ni, baru nk selera kot hehe

beza sungguh la ngn mama HM yg takpenah kot tak selera makan time peknen. semua pon bedal hihi

wahida said...

sian ko nok..kena mkn gak tau...sian kat baby...

fiza said...

Ko mikirkan apa nih sampai tak de selera nak makan. Smoga selera ko kembali pulih.