Thursday, October 27, 2011

Tanda Penuaan Di Kesan!!

Malam semalam.
Pergi shopping lampin pakai buang (skema ayat buku ni) dengan susu Ahmad.
Singgah makan malam dulu la sebelum shopping.
Kata orang, kalau pergi shopping baik bagi perut kenyang dulu.
Sebab kalau lapar, lagi banyaklah duit yang terkorban.


Kat kaunter air.
Seorang budak perempuan dengan buayafren nya.
Budak jual air letak air teh tarik panas atas kaunter.
Budak laki buayafren tu tunjuk pada air dan tanya: "Acik, ni air acik ke?"
Makhluk yang tak berapa nak terima kenyataan : "Err..bukan..bukan acik,..kak,..saya punya..!!"


Kat meja makan.
"Abang, eee...tau tak..tadi budak tu panggil mama makcik. Ada ke patut? Muka mama tua sangat ke? Baju tak okey ek? Camni abang kena belikan orang SKII jugakkk...!!"
Incik Suami yang mithali : "Ala, guna yang mahal tak semestinya boleh buat nampak muda.."
Makhluk yang tak dapat terima kenyataan sekali lagi : Hujan lebat dalam hati..guruh petir sabung menyabung..


Salah satu tanda penuaan - orang sekeliling yang obvious lebih tua pun panggil kita akak.
Mimpi ngeri berlanjutan sehingga ke Subuh pagi tadi.
Ada ke patut mimpi cucu dah nak kahwin.


Jom share-share petua awek....eh, awet muda. Air wuduk yang kita ambil 5 kali sehari dah semestinya lah kan. Siapa lagi ada petua awet muda yang menggunakan bahan semulajadi dan percuma? Diperlukan dengan segera.

17 comments:

Fitri Senin said...

telah menerima kenyataan itu setelah beranak 1..mula2 agak tergugat dengan panggilan 'akak/kakak' tp ternyata masalah kamu lebih hebat kerana orang telah menggelarkan kamu "Acik"...

Mari kita sama2 menjaga badan dan muka..

FYI saya pernah pakai SKII..tak berkesan pada saya.. Nasihat sang suami itu memang ada kalanya benar

wahida said...

botox kan aje...kehkeh...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

pernah kena jugak.

sentap rasanya..


hehe..

lydzar said...

apelagi ami, amalkan suplement macam saya lah. hihi. tp dia bukan lah free. kena invest sket utk awet muda :D

amirah said...

fit : huhu..terperanjat abis bila kena panggil acik..panggil akak tu ampunla lagikkk...huwaaa..

wida : oooittt..nengok jarum pun dh ngeri nak suruh cocok sini cocok sana? kim salam la...haha


azrina : huhuhu..sentappppp kan?

lydzar : dh makan dan sedang makan lydzar..hehe : P ... insyaAllah pasni la plak

Kakzakie said...

Kalau kakak mira bila ada anak-anak yg panggil kakak, kakak akan kata makcik sebab anak kakak dah 15 tahun dah... Kakak juga anak anak saudara yg usianya hampir sama dgn kakak, so dah biasa kena panggil auntie/makcik

D_08 said...

errr....
cik Amirah...
awok pun udah kene bende macam ni.... awok ghase yang manggei kite ni pakcik makcik ni ghabun ni...... punye le semat....bulih dipanggei pakcik....... tapi itu le kenyataan.... makin beghusie....makin kite ghase ndak jadi mude.....heheheh

amirah said...

kakzakie : saya pun ada anak buah yang lebih tua dari saya..dah memang dorang panggil saya maksu pun kak..tp bila orang lain panggil rasa mcm teruknya..huhu

amirah said...

yob d_08, hehehe..ghasenya gitu le..ghabun gamoknya..ate kita ni takdele berkedut beno pun..sikit je pun kedut nya..hahaha

ayu said...

moh pakai SRG..hehe..

fiza said...

Nak jimat, ko amik putih telur perah ngan limau nipis. Buat masker sebelum tido, tegang kulit muka ko nok. Dulu aku rajin buat, skang dah malas tahap cipan.

mekchu said...

hehehehe.. over tau cucu nak kawin.. mmg tak dpt terima kenyataan tu.. suka emas tak? pd mekchu kalo suka emas pun salah satu tanda2 penuaan :)

amirah said...

ayu, srg tu ape? hehe

amirah said...

fiza : weh, betui ke? nak coba la..menci tau muka tak glowing2 cam orang laen

amirah said...

mechu: apaaa??suka emas tanda penuaan ek..waaa..camne nak invest bebanyak ni..

Daddylicious said...

air wuduk pun sudah cukup power ...:)

Anamarza said...

em em em.. tak de petua la amie, masih mencuba nak nampak muda, huhuhu