Monday, September 26, 2011

Perlu Atau Tidak Menjaga Hati Bekas Pasangan?

Agak-agak korang la kan perlu ke tak kita nak jaga hati "ex" kita kalau kita dah ada pasangan baru?
Tak kirala ex-wife ke, ex-boyfriend ke, ex-girlfriend ke, ex-buayafren ke?


Rasanya bila bekas pasangan kita tu masih ada keluarga, ada anak-anak, kenalah jaga juga. Mana taknya, bila orang bercerita nanti segala benda keluar.


Lagi parah kalau tak bercerai lagi, tapi buat majlis kahwin lagi meriah bagai nak rak. Dulu pernah ada klien saya, kahwin isteri no 2 kat hotel. Sedih isteri no 1 dia...


Apa pun, bila dah berpisah, biarlah masing-masing bawa haluan sendiri. Biarlah masing-masing cari kebahagiaan sendiri kan?


gambar majlis persandingan norman hakim memey suhaiza

Meriahnya majlis perkahwinan Memey Suhaiza dengan Norman Hakim ni ye. Semoga berkekalan la ye.


kredit gambar ohbulan!

15 comments:

Kakzakie said...

Kesian Abby Abadi. Namun ketentuan Allah siapa tahu kan...

Anamarza said...

ni ke baju mahal tu? Susah juga kalau nak kena jaga hati orang, yang penting jgn melampau sampai menyakitkan hati ex dah la

fiza said...

Tak perlu lah nak menjaga hati pasangan klo dah berpisah. Jaga hati anak jer lah.

Honestly...aku tak suka pasangan perantin nih, hover.

Qhaifa Nur said...

saya hairan byk betul tajaan utk mereka tp x payah di canang satu kampung...tak pe alah dah rezei mereka..

di sebelah sana sedikit sebanyak tetap terasa juga..he..he...

lydzar said...

kena jaga jugak kot..

Fitri Senin said...

its depend..
as for my experience..my wife ex-bf really hates me..so xkan nak baik2 atas dasar kawan pun kan..kalo pandai berfikir...xkirala sape yang betul/salah..cuba untuk menjaga hati bukan saja pasangan tapi yang utama diri sendiri

ayu said...

kesian pada anak2

Amie said...

...biasanya bila sudah keadaan jadi begini, yang disalahkan ialah takdir, semuanya ketentuan Allah... semua kuasa Allah, entahlah, manusia ni senang je nak buat kesimpulan, ...padahal dalam agama kita nak kahwin pun ada panduannya... cari yang 4 perkara tu, dan talak tu perkara yang paling dibenci Allah, tapi terjadi juga... salah siapa...takdir juga ke, he hehehh sekadar luahan rasa, salam kenal dari Kak Amie.

bujal X said...

saya jaga hati semua orang~keh keh~~

Sharinginfoz said...

rasanya perasaan org kena le jaga tak kira siapa dia

Bigdaddyz said...

sudah berpisah apa lagi yg nak dijaga hati...sendiri jaga laa..hehe

velasrizal said...

i langsung tak penah kontek bekas kekasih. cmne tu gaknye

anisalya said...

kena jugak jaga. walaupun ex tp kita pernah kenal dia, pernah berkongsi hati. jaga pada benda yg perlu. cthnya bila melibatkan perasaan. kalau tak jg nnt jdk dendam pulak.

wahida said...

aku kesian kat abby sejak kes norman ngan memey ni kena tangkap khalwat...

berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul...huhu...


p/s: aku tak suka couple ni..serius!!

sahromnasrudin said...

tunggu jugak bila baju pengantin diorang nak dilelong huhuhhuuhhhh