Wednesday, August 03, 2011

Media Sebagai "Medan Pertempuran" Masa Kini..

Sekarang ni dah jadi semacam trend.
Media sebagai alternatif kepada perbincangan bersemuka.
Sebelum buat apa-apa, buat sidang akhbar dulu.
Taknak baca memang dah masuk newspaper.
Tak pastila samada ianya betul-betul ke akan menjelaskan apa yang tersirat.
Atau akan menyebabkan masalah lebih berselirat...heh








Pulang cincin

Kisah putus tunang penjaga gol pasukan bolasepak kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat (Apek) dengan Aimie Harmelia Mohd Hashumi (Elia Jejariruncing).
Apek cerita ini dalam suratkhabar.
Elia cerita begini pula.
Kita harap yang baik-baik ajela.



SAAT BAHAGIA...Jimmy dan Nursuhaila ketika majlis perkahwinan mereka tahun lalu.





Kisah rumahtangga Jimmy Shanley dan isterinya Nursuhaila Eliani Shuhaimy.
Yang sangat kontroversi.
Bila cerita rumahtangga dikeluarkan, macam-macam versi yang kita dengar.
Versi pihak yang sebelah ini, versi pihak yang sebelah sana. 


Isu politik jangan kiralah.
Itu sudah semestinya.
macam pertandingan balas pantun pulak..


Agaknya bila jadi selebriti, orang terkenal, tak boleh tidak perlu hadapi benda-benda macam ni. Maksudnya kena pergi kursus pastu belajar macamana nak menepis gosip/isu panas?? heh


Persoalannya, siapa yang untung siapa yang rugi?


p/s  : Kesian pada 380 pekerja-pekerja syarikat Dawama Sdn Bhd yang dapat notis cuti tanpa gaji. Hairan...ermm

13 comments:

sahromnasrudin said...

saya tunggu pula sape saman sape huhuhhhh

mekchu said...

kesian dorang.. isu peribadi jadi perhatian org ramai kan.. tu yg mekchu malas nak jadi retis gitu... kah kah kah...

kawan mekchu ada keje dawama tu tau.. kesian sgt kat dia..

Wuming said...

Macam macam laa sekarang nii..


Dah follow sini

Anamarza said...

pulangan lumayan menjadi public figure, no privacy!!!!

a.samad jaafar said...

pada pandangan saya yang kekampungan ini.. cara deme itu hanya akan mengaibkan diri sendiri, malah mungkin tempias terkena pada keluarga plk.. susah jugak kalau dah terlebih cerdik ni..

ayu said...

saya setuju dgn pendapat a.samad... lately ni, apa2 pun mesti ada PC dulu...

Sharinginfoz said...

cerita yang macam ni diaorang cari

amirah said...

bro sahrom : jgnla saya plak yg kena saman..hehe

mek chu : nak signnn..!! huhu...aah kan..siannya dorang camne nak beraya...

wuming : aah, mcm2 cerita, macam2 ragam..

yob mad : memng terlebih cerdik kan..abis terkeluor semua benda..

ayu : aah...buat pc dulu..kan ke elok bincang depan2 dulu..apa yg tak puas hati ke apa kan..

bro nik : memang berita yg dicari sebab berita panas kan..

kucingorengemok said...

yang untungnya sokkabor metro la, hehe

wahida said...

tu yang aku malas nak jadi artis tu...kalau aku jadi artis mesti semua media serbu aku...kehkeh..

matilah statement...

D_08 said...

macam ni le cik amirah.....paper ni tujuan nye nak untong....bile ade ceghite sensasi oghang suke le bace.....dan memang sikap oghang kite jugak ...sukekan bende2 gosip.....bende2 yang paneh..... paper ni le yang bagikan bende yang suam2 kuku jadi paneh membaghe....

Hanis MY said...

komen mekchu takleh blah haha... tula kak sy pun naik filik... yg untung of coz la media kan entahlah sy tak faham dunia retis ni..

amirah said...

KOG : tepat sekali!! masyukkk..

wida : statement diva ko nok..haha..tak menahan baca..siap serbu lagi..

yob d08 : sememangnya deme nak untong..kalo x untong baik deme buat sokabo biase je..

hanis : aah, akak pun tak paham,..huhu