Thursday, August 11, 2011

10 Ramadhan Saya ...Halusinasi Bulan Puasa..

Pagi tadi sahur makan biskut.
Cicah air milo.
Rasa macam ok jugak sahur macam tu.
Cukup 30 hari insyaAllah merasalah selim macam pelakon Nora Elena tu.
Ok, perasaan perasan yang melampau.



Yang sadis, setelah biskut habis di cicah.
Expiry date : October 2010.
Ok, ok, fineeee..!!
Memang banyak koleksi benda expired la dalam rumah tu..
Maka, bertabahlah wahai perut...!!



Sejak masuk bulan puasa ni.
Asyiklah berhalusinasi.










Ada ke patut baca ayat ni "Misteri Lelaki Bergelang Longan"
Air longan?? Grrr..

Nampak sangat halusinasi ilusi ni..ermm



Adoi la perut...--- as at 9.35 am..




'Halusinasi' ialah berlakunya persepsi dalam kondisi sadar tanpa adanya rangsang nyata terhadap indera. Kualiti dari persepsi itu dirasakan oleh pesakit sangat jelas, substansial dan berasal dari luar ruangan nyatanya. Definisi ini boleh membezakan halusinasi dengan mimpi, berkhayal, ilusi dan pseudohalusinasi (tidak sama dengan persepsi sesungguhnya, namun tidak dalam keadaan terkawal). Contoh daripada fenomena ini adalah dimana seseorang mengalami gangguan penglihatan, dimana ia merasa melihat suatu objek, namun deria penglihatan orang lain tidak dapat menangkap objek yang sama.

22 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

hikhikhik......
makan biskut expired la yer... sian dia. tak pe, peurt hebat pasti boleh bertahan.

kucingorengemok said...

steady la, baru 2010, bukan 2009 hehehe... bertabahlah perut!

Kakzakie said...

Halusinasi yg baik tak apa jgn yg buruk-buruk takut....

lydzar said...

owh biskut expired masih blom lemau dan sedap rupanya..hopefully ok dan tak cirbir la ye..Milo kan buat badan sihat dan kuat..bila pair dgn biskut tu, mayb milo yg menang

bujal X said...

tu halusinasi ke lapar melampau? keh keh~~

ayu said...

hehehe...sabar ye puan ami..

Anamarza said...

tu maknanya petang ni kena berbuka dengan air longan la jawabnya amie hahah

fiza said...

Hahahahaha...tahun lepas nyer biskut ko makan nok. Macam mana bley tak perasan nih. Berhalusinasi byk sgt kot.

e.l.i.s.s.m.i.e said...

sabor jer laa..
hari2 teringin nak makan biskut yang dicicah, beli semangat sebelum masuk puasa lagi.last2 tak terusik.

Hanis MY said...

mcm mana leh termakan biskut expired, lenkali hati2 k..stakat beskut takpe rasanya hehe..

kak amirah ngantuk agaknya takpun dah terbayang menu berbuka hehe...gurau je... dah lama tak minum air longan...eh ke situ plak...

amirah said...

kak fiza : insyaAllah bertahan..kerja bawah air cond je..kalo kat tgh panas terik memang serender la..hehe

amirah said...

KOG : sob sob sob, perut telah membuat protes seawal pukul 9 pagi..

amirah said...

kakzakie: harapnya semua yg baik2 jela...halusinasi mknan sedap2 jela..

amirah said...

lydzar : nasib baik cicah ngan milo kan lydzar..kalo cicah ngn air kosong td, tkde la dpt energi laen

amirah said...

bujal : lapar menyebabkan halusinasi..huhu

amirah said...

ayu : kena bertahannnnn ni..huhu

amirah said...

kak ana : agak2nya itulah petunjuk yg kita carik..hehe

amirah said...

fiza : ko nak tau nok..check punya check semuaaa beskot2 tu dh expired.sikit punya bykkk..adalah dalam 6 bungkus.pastu yg bungkus besor2 lak tu..cis cis cis..hehe

amirah said...

eliss : hehe semangat nak cecah beskut untuk berdiet kata kau..hehehe

amirah said...

hanis : hehehe..memng kat rumah tu byk benda2 expired. yela, sebab jrng mkn benda2 tu la..last2 expired tak sedar..

aah..akak pun sama la hanis..nak beli air longan dlm tin..huhuhu..teringinnn

sahromnasrudin said...

kira ok lagi la biskut tue kan..yg penting, tiada mende2 asing yang melingkarinya hehehhee

D_08 said...

kekekek....ni udah sampei tahap kritikal ni cik amirah...... jangan sampei sume bende nampak macam bende makan udah le....hehehe