Tuesday, April 05, 2011

Di sebalik kontroversi..


Kalaulah anda semua tak tau tentang isu pendedahan rakaman video aksi terlampau yang dikatakan mirip ketua pembangkang sekarang ni, maka anda sememangnya perlukan cuti dari kerja anda ataupun tengah berangan anda adalah warganegara negara-negara maju yang ada 4 musim..hua hua hua..


Saya taknak cerita pasal video tu. Don't speculate if you know nothing or if you're not privy to it. Marilah kita tinggalkan semua ini dan memerhati sambil berfikir..hehe.. Serahkan politik pada orang politik.


Atau serahkan je pada Usop Wilcha "Siapa yang setuju kita bako je, sila angkat tangan macam saya.." . Gelemer meletop2 sungguh yer Usop Wilcha dengan Abi Hurairah sekarang, lepas jadi pengacara tergempar ABPBH 2010 kelmarin..

Tapi sebagai seorang isteri apakah yang akan korang buat kalau korang berada dalam situasi ini? Situasi yang tidak menggembirakan langsung. Apa perasaan korang?




Me? No idea...

28 comments:

wahida said...

kalau aku, aku x cukup kuat utk hadapi semua ni...

sahromnasrudin said...

no komen tp terkomen hehehehhee

Anamarza said...

Erk tah la, tak berani nak cakap mungkin boleh mungkin jugak tidak

lydzar said...

hmm yer setuju, biarkan hal politik kepada org politik..

BIONIC WOMEN said...

when u married with a soldier, u have to be strong as a soldier,
as u married a sailor, u are not supposed to vomit when u are around the sea..if u married a 'cendiakawan', u a willing to share ur brain with them...
as u married a superstar, u will familiar with the gossip an papparazzi

and if u r married to a politician????
"silalah politikkan kehidupan peribadi anda....
kerana politik itu banyak simpangnya, banyak putarbelitnya, hingga org x tau mana betul, mana palsu.

ntah aper2 ayat haku inih...
kengkonon nak berbahasa inggeris.
Pakcik kita pernah cakap macam nih..tapi kita x ingat sangat ler ayat penuhnya..masa kita kecik2 dulu ag dia cerita pasal nih

Sharinginfoz said...

Biar pihak yang berkewajipan menjalankan siasatan

amirah said...

wahida : kita taktau kan mcmana keadaan Datin Seri Wan Azizah ni..

amirah said...

bro sahrom : saya pulak dah TERbuat entry.padehal dah tahannnn diri drpd wat entry2 berkaitan..hahaha

amirah said...

kak anamarza, susah kan sebab kita x berada dlm situasi tu.tapi once kita dah ada dalam situasi tu, kena jugak hadapi..

amirah said...

lydzar : inilah politik, pertentangan kuasa minda dan strategi..heh

amirah said...

eily..owhhh..i likeee..betul tu..jatuh bangun seorang lelaki itu ada seorang perempuan dibelakangnya..

amirah said...

bro nik : wait patiently and see the end result.

DKosongLapan said...

what can we say more???...politik Malaysia...matlamat menghalalkan caghe....deme tak tau...dengan tersebo nye bende ni ...buatkan oghang lagi meluat dekat yang sebo kan dan yang berkait dengan3 trio tu..... bukan yang dituduh tu.....

ayu said...

tak berani nak komen lebih2, biar pihak wajib jalankan siasatan..tapi, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul

fyna said...

errr.....
no komen psl nih..
:)

fiza said...

Aku dah bosan ngan politik mat m'sia nih, makin menjijikkan. Skandal sana sini, belom di adili tapi dah di jatuhkan hukuman. Aku rasa PHU akan dtg aku tak nak mengundi...hua..hua..hua...

sahromnasrudin said...

alamak..terkomen lagi plak pagi rabu nie hehehehehee

Huzn said...

Sedih!itu confirm...tp bg yg terlibat mungkin dah imun sbb dah berkali2 kan...jd makin lama makin kuat...makin teguh...sesungguhnya apa yg berlaku adalah dgn izin Allah.Mereka insan2 yg terpilih utk melaluinya...

Satu lagi mie...aku kurang setuju dgn statement 'serahkan politik kpd org politik'(sori ekkk...hehehe).sbb pd aku isu ini bukan setakat dlm rangkuman politik semata2...secara umumnya ini soal kemanusiaan!what happen to Malaysian?aku jd mcm tak percaya yg ini jd kat Malaysia yg kononya negara Islam yg dok terpekik dgn 'ketuanan' Melayunya.Politik asalnya bersih yg menjijik2kanya adlh org2 dlm politik itu sdri...tp kena ingt bukan semua.dan kita sbg rakyat yg menentukan hayat politik itu sdri.jgn sbb kita tak mau campur politik kita tutup mata,hati,telinga dgn segala kebobrokan yg berlaku sekeliling kita.apa yg aku ckp ni tiada kena mengena dgn politik kepartian...yg penting kita mesti pertahankan apa yg hak...menentang yg batil...tak kira parti pemerintah mahupun pembangkang.

kucingorengemok said...

setuju dengan huzn

amirah said...

D08 - ianya mcm bukak aib sendiri nmpknya..kita tengok jela apa kesudahan telenovela atau sinetron ni..

amirah said...

ayu : ye, x tau nak digambarkan perasaan seorang isteri yg ada dlm situasi ini..

amirah said...

fyna : hehehe..mcm artis..hehe

amirah said...

fiza : inilah hakikat politik..hehe..dan kita rakyat yg terlibat secara 'langsung'

amirah said...

bro sahrom : TER takpe..tak disengajakannnn..hihi

amirah said...

ruhul, u r back!..dh lama menunggu..takziah, Allah tahu apa yang terbaik..ye, perasaan yg x dpt diteka.mungkin kalau kita ditempat itu, barula kita tau apakah perasaannya.kalau x kuat boleh jd mentally disturbed

amirah said...

hehe, lupa nk komen. Ruhul, setuju dgn apa yg ko cakp.

Tapi kenapa nk ckp sori sebab itu bukan ayat amie la..hehe..itu ayat sasterawan rasanya. Ramai jugak yg tak setuju dgn quote tu. Tp rasanya maksud sasterawan tu jgn terlibat dlm agenda politik kut. Actly i ws trying to be cynical there sbb politik kita skrng bukan lagi politik bersih. Betul, kita tak boleh sekali-kali ttp mata, hati telinga kita dgn keadaan politik semasa, mcmana nak ttp pun, hari2 citer ituuu je. Kalau pun kita tutup mata, hati dan telinga, kita jgn sekali2 tutup akal fikiran kita. Takut2 terjerat dlm agenda politik – bila ada pilihanraya, barulah ada bantuan untuk rakyat, kalau tidak harammm – jd haruskah kita ucap terima kasih kepada mana-mana pihak yg beri bantuan waktu itu? Sedangkan rakyat dah menunggu sekian lama? Rasuah politik? Katanya bukan, mmng ada peruntukkan untuk itu dan itulah ’masa yg sesuai’ untuk keluarkan bantuan tu.

Sbb tu amie kata kita kena melihat dn berfikir. Kita sbgai rakyat kena paham dgn politik negara kita ni yg makin hari nmpknya makin parah dn menyedihkan. Ini la polemik politik sbb kalau semua org awam paham perjuangan politik, politik tak lagi jd sharp and interesting – bg org2 politik la kut. Cuma x mau speculate itu ini begitu begini semua ni adalah about tactical. The fact is dalam politik perancangan adalah semangat lawan, perjuangan politik.

Betul tu, kita kena menegakkan yg hak jauhkan yg batil. Fikir-fikirkan sbb bila kita nak menuju ke destinasi, kita kena timbg2kn smada bas, driver atau penumpangnya yg palinggg penting. Rasanya pun skrng ni dh ramai rakyat yg tak peduli tntng politik perpartian, asalkan dapat pemimpin jujur telus yg dapat membela rakyat – yg susah giler nak dapat sekrng ni... tp masih ada..jadi tak semua org politik tak baik kan? : P .. pendapat 2 kupang bukan dr ahli politik - heh

amirah said...

KOG : saya pun..!! hehe

a.samad jaafar said...

pertama..saya setuju dgn komen huzn..
kedua..saya setuju dgn komen amirah yg panjang lebo tu..
ketiga..berasa pelik apabila kita berasa takut utk bersuara dalam hal ini..atau mungkin kita terpengaruh oleh 'politik longkang' ini..kita sbg rakyat harus peka dan berani menyatakan pendirian kita.. ketakutan utk bersuara memberi tanda bahawa kita takut pada bayang2 dan enggan terlibat dalam hal2 yg sebenarnya berkait dgn kita sebagai rakyat juga. kejelekan dan fitnah(jika benar sekalipun tetap haram hukumnya) harus ditentang tidak mengira dari sebelah mana pegangan kita.. jika masing2 enggan peduli, maka apa sudahnya ?? adakah wajar kita berdiam tatkala kebusukan dan kepincangan tumbuh melata ? wallah hua'lam..