Friday, December 10, 2010

Rindu

Pagi ni saya kelam kabut. Macam orang anak sepluh. Sana sini kemas barang Ahmad - masak nasik Ahmad - siapkan Ahmad - siap diri sendiri bedak bersopak2 - siapkan susu Ahmad.

*Betul...seploh tolak sembilan = sorang*.

Cik abang saya berkursus di KL. Saya di Melaka bertemankan Ahmad.

"Ahmad..jom kita makan.."
"ermm..."

"Ahmad, jom kita tengok tv.."
"kakak..kakak..kakak.."

"Ahmad..temanla mama iron baju.."
"atetete.."

Heran juga Ahmad sebut perkataan "kakak" dengan elok. Ntah apala maksudnya. Harapnya maksud yang elok aje. Aminnnn....

Syukur, cuma kursus 3 hari. Kalaulah 3 bulan, saya kena berusaha keras masuk kelas untuk belajar bahasa Ahmad, supaya ada komunikasi dua hala..lol

Senarai benda nak dibuat pun cik abang dah tampal di suis lampu sebelum dia bertolak, apa yang perlu bawa, apa yang perlu buat.

Buang sampah - tutup suis iron - masak nasik Ahmad - bawa botol susu Ahmadpasang ubat nyamuk - jangan lupa beg duit, hp mama - air cond set cuma 27c angin satu bar ..^ - ^ ...hihi..ye, seriously, itulah ayatnya..

Sesungguhnya suami saya memang pelengkap diri saya yang sangat kelam ni.. : P 

5 comments:

Eray Majid said...

hehehe..betul kan mr hubby our savior & complete kite as a wife.
if die takde mmg kelam kabut...yg paling haru pasal mr. hubby yg paham bahasa rayna.
hehehehe.

Unknown said...

maybe lepas ni kena biasakan diri kena tinggal la..baru tak rasa kelam kabut.

alhamdulillah dy dah boleh manage semua sendiri sebab mmg hubby asekla outstation..nak tak nak, kena redha aje la

Anamarza said...

Akak dulu setahun berjauhan ngan suami, tapi nasib baik la time tu akak duk kat kampung, tapi memang terasa sesangat ketiadaan suami time tu...

amirah said...

eray : yela, penyelamat sungguhla..kalo tak, susah jugak

lydzar : tula, di masa depan nanti taktaula asik kena pergi kursus ke.kena biasakan diri je..

k.ana : ni baru 3 hari.kalo lama, saya ikut pergi kursus sekali..huhu

Anonymous said...

hahaha...ami...ekon 27c panas tuh..