Wednesday, October 29, 2014

Mengidam lagi...


Lahai membuyung kali ni teringin lagi nak makan benda ni...







Gambar telur ikan masa ngandung Iecha dulu. Masa tu Encik Suami berjuang menunggu berjam-jam tepi pantai sebab nak tunggu nelayan bawak balik ikan ni..Ikan mayong...Pastu dia siap masakkan lagi..Amboih..laki sape la yang sayang sangat bini tu...hihi..


Dan dan kali ni macam ada terasa juga nak makan telur ni..dah kenapa taktau...ntah vitamin apa yang tak cukup dalam badan ntah...Tapi ngandung kali ni selera sangat la kureng. Kadang-kadang sehari tu langsung tak makan nasi..tapi badan membesar bagai johan jugakkk....Takut last-last jadi macam selalu. Apa yang ngidam sangat-sangat sampai tak boleh tido, termimpi-mimpi selagi tak dapat tu..(amboih hover..)..last-last makannya segigit aje. Yang selebihnya tengok pun tak larat..huhu


Harap kali ni  dapatla jugak makan telur ikan ni barang seketul dua. Masalah problemnya nak telur yang macam ni..tanak telur yang biasa tu..Nak yang macam ni pastu masak cair-cair je..Makan letup-letup dalam mulut..Baru best..Ikut tekak memasing sebab ada yang tak tahan hanyir jugak rasanya kalau setengah masak.


Tapi susah jugak nak mencari ikan yang ada telur seketul-seketul macam ni...Takpe, itu takde hal.. Encik Suami boleh usahakan..eh eh eh..


20 comments:

mama ila said...

belum pernah lagi makan telur ikan nie..tapi Nampak menyelerakan =)

Kakzakie said...

Masya-Allah kot mengidamnya sama dgn kakak dulu Amie. Kakak dulu cari dari JB sampai Pontian dan jumpanya Arwah mak mertua kakak yg dpt di Batu Pahat... Dah dpt puasnya...

Harap dpt bertemulah. Kalau kepasar picit perut ikan tu.. Jenis ikan dori, mayong baru telurnya macam tu..

mommycha a.k.a kak jenab said...

hehehe. belum penah try lagi.
tapi pregnancy kali ni memang suka makan ikan berbanding ayam...

amirah said...

mama ila..sesetengah orang takleh terima kot sebab bau dia kuat jugak..huhu

kak zakie...susah jugak nak cari telur ikan macam ni kan...ikan dori pun ada telur macam ni ye kak? amie pernah baca ada orang buat telur ikan masin jugak...sedapnyaa

faraherda.razalan said...

Saya tak pnh mkn telur ikan mayong. Ikan mayong tu sendiri, sy tak makan. Macam mana tu? Tapi teringin gak. Tgk gambar awak tu, teringat lak asam pedas melaka. Heheheheh!

Peh! Baby awak ituuuuuuuuuuuuu! Heheheh! Makan awak, jgn tak makan. Lagi eksotik, lagiiiiiiiiiiiii best ouh! Heheheheh!

Tihara said...

sedapnya telo ikan ni
akak yang tak membuyung ni pon
terngidam2 jugak ni hah..hoho :)

Qaseh Vee said...

telur ikan mayong mmg superb . saya pun suka . kekadang tu berebut dgn kakak . sape nampak dulu , dia dpt mkn lah ...

LYAfrina said...

telur ikan apa tu>?? x pernah tgk lagi y besar bulat camtu..biaasa makan y bujur tu...

nanti minta husband carikan ye

aizamia3 said...

walla.. memang menariklah dia punya mengidam..
saya sama macam Faraherda.. tak pernah makan ikan mahupun telur ikan mayong tu.. sedap ke.. ;)

GREENJADE said...

moga bertemu telur ikan idaman qolbu ya sis..mmg susah nk dpt..tp rezeki baby dlm perut siapa tahu..moga Allah permudahkan..

walopon kite x mkn telur ikan..tp tgk entry ni dah terjelir2 terliur2 lak..adehhh

Kakzakie said...

Amie... dah dapat belum? Kalau tak jumpa juga kena minta en abe Amie menyusur pantai yg ikan baru naik jeti...

Iryns Ahmad said...

wah mengidam telo ikan yea...sedapnya....

Bunda a.k.a KN said...

wah! memang menggoda betul gulai telur ikan tu...bunda dah lama tak makan...bukan orang mengidam jer yang tergoda..

Salam ukhuwah dari bunda..

LiYa HaNiF :: said...

yg tak membuyung pun rs mengidam juga ni cam ne hehe...

Sharinginfoz said...

Telur ikan tembakul ke

aTieYusof Family said...

Harap jumpa lah ye telur ikan ni Mira.. yg tak mengandung ni pun tgk teringin gak..hehe...

Abang Bear said...

orang tua tua cakap... (ntah orang tua mana lah kan) kalau makan telo ikan... nanti beranak banyak... ke orang tua tu yg nak makan tak tahu ler... ai pun suka gak telo ikan nih

siti natrah said...

Aduhai....bestnya laki dia...huhuhu..takpa kenalh ikut..kitakn mengandungkn anak dia gakkn...

Cho Zila said...

nampak sedaptu.. sebiji2 telurnyer yerk.. ehm selera makan..

Najib Ariyan said...

Selamat Tahun Baru 2015