Wednesday, October 09, 2013

Betul ke tidak?





"We buy things we don't need with money we don't have to impress people we don't like" - Dave Ramsey



"Kita membeli barang yang tidak perlu dengan wang yang tidak ada untuk mengagumkan orang yang kita tidak suka"



Betul ke tak? Barang yang tidak perlu ye. Kalau barang yang diperlukan tu lain cerita... : )



Selamat hari Rabu semua...

26 comments:

Qhaifa Nur said...

oh tidak....
jangan ikutkan hati...

faraherda.razalan said...

Betul2!

tasekM said...

aku jarang nho dapat beli barang yg tak perlu...








dasar tak banyak duit.
kah2.

.

amirah said...

kak nur : betullll...jgn ikut hati. orang kata ikut hati mati..huhu

fara : betulll...

tas : pesal semua yg haku beli haku rasa cam perluuuu je. ciss ciss..sebenornya tak mampu gakkk

Fiza Rahman said...

Betul. Tapi aku bukan jenis mcm ni ☺☺

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Betul tu Amirah.. beli barang yg perlu jer ... moral of story, listing dulu APA yg perlu, baru gi shopping ;)

lydzar DN said...

selalu gak beli barang2 tak perlu..
gulagula, eskrem arrghhhhh.. anak-anak punya request nih.. hihi

Zuraidah Butang said...

sy rase betul..hahah..ramai beli barang mmg tuk impress org..that's why they buy branded items kan..

Kakzakie said...

Dah tak perlu kenapa pulak nak dibeli?

mommy.aisy.hana said...

Beli untuk menunjuk2. Utk bgtau org2 yg kita rasa berlagak yg kita pun mampu.. selalunya cmtu la....

aTieYusof Family said...

Tak kot! buat apa beli brg sbb nak tunjuk kt org kan?.. harapnya taklah! tambahan skrg barang semua mahal..erm! beli yg perlu jak...:)

aizamia3 said...

ikut je keperluan diri dan keluarga.. toksah beli sebab nak puaskan hati orang lain.

lizz said...

betul tu...kalau keinginan tu tak perlu la beli...melainkan ia keperluan...

izzah said...

hehe..ni mesti kes dengki mendengki la ni...sebab tu ada phrase mcm ni...'membeli barang yang kita tak perlu'...contoh terbaik beli handset canggih manggih yang mahal semata2 nk tunjuk pada org yang kita tak suka...

Norhasniza Khalid said...

mama rasa tak perlu, baik simpan.. dari pokai.. hihi

wahida said...

aku selalu je terbeli barang yg tak perlu..nafsu weiiii, pas tu dah balik, baru rasa nyesal kenapa aku beli benda alah ni eh? grrrrrr...

Anonymous said...

amirah, can i have your email address?tq!

Nurul said...

Salam Amirah.

Saya, Nurul dari Ultrawork. Dengan kerjasama dengan Persatuan Pediatrik Malaysia, kami akan menganjurkan tersebut berkaitan 'eating picker' di kalangan kanak-kanak. Kami ingi menjemput Amirah untuk menyertai program tersebut. Diharapkan Amirah dapat menghubungi kami untuk mendapatkan maklumat lanjut mengenai program tersebut di email saya nfha_9802@yahoo.com

LYAfrina said...

dulu mmg banyak terbabas,,
tp skarang dah reti ..bila nak membeli tu buat list..siap ada buku khas utk kluar masuk duit & kmana duit tu pergi..jd lbh tkawal & xdelah pmbaziran kpd y bkn mjdi keperluan..

salam aidiladha dear

aTieYusof Family said...

Salam Aidil Adha tuan tanah...:)

Tihara said...

ada jugak terbeli, adoi laa :)

ct shah said...

ermm..no comment.:-)
but rasanya ada org wat camtu.
tapi saya dh diajar oleh hubby utk beli brg yg benar2 perlu sahaja.tak perlu nak membazir.

LadyBird said...

kalu ledy, ledy hanya beli brg yg diperlukan jer..

LYAfrina said...

lya singgah sini

Cho Zila said...

pernah bacani ...
tapi tuler tak patutu....

Kakzakie said...

Hai Amie... busy ye.
Just say hello to you:)