Monday, September 03, 2012

Jihad melawan nafsu makan kuih raya..

Hari ini hari pertama berjuang puasa 6.
Ada belen lagi 5 hari. hu hu hu...
lama lagi tu weh nak berjuang.

Bukan senang woo...
Sana sini orang buat open house kan.
Tambah lagi kenduri kendara.
Patutla kalau dapat puasa 6 dalam bulan Syawal ni macam puasa setiap masa.

Ni baru je balik open house jemputan Bank Islam kat Hotel Equitorial.
Tapi memandangkan puasa, jadi tengok jela orang makan.
Kalau tak datang tak eloklah, orang dah jemput kan.
Sob sob sob..sedapnya puding roti kat situ tadi. *nanges*

Selamat berbuka puasa untuk yang berpuasa.
Yang belum lagi jom teruskan perjuangan yang belum selesai.
 : P 

9 comments:

Anamarza Sue said...

amie... akak baru nak start

LYAfrina said...

lya blum start pose 6..harap sempat la...sbb dapt CUTI ni

Kakzakie said...

Alhamdulillah kakak biasa memang sebaik masuk raya ke dua atau ketiga dah mula berpuasa...

etiey.com said...

Kami tahun ni tak pergi satu pn open house hehhehe.

Cho Zila said...

tang kuih rayatu memangler .. ikut akak tak nak sentuh tapi bila dah mula satu nak banyak lagi...
akak belum lagi puasa sunat....

Tihara said...

bagus..berjihad kerana Allah tu..

Qhaifa Nur said...

seronoknya dapat posa 6...ni entah rajin tau tidak (suka suka ayat tuh)...selamat posa 6...

mekchu said...

mekchu surrender lah puasa 6 thn ni... chaiyok ada lagi 5 hari to go :)

fiza said...

Smpga posa 6 berjalan dgn lancar. Betabahlah yer wahai sahabat ☺☺