Wednesday, January 18, 2012

Sama..



Hari ini rutinnya tetap sama.
6.50 pagi bergerak dari rumah - hantar Ahmad ke rumah mak.
7.30 pagi sampai office.
1 - 2 petang rehat.
6.00 petang punch out dari office.
Kalau ada meeting atau function/event/program barulah bertukar rutin.


Kadang-kadang terfikir sampai bila kah rutin ni akan tetap sama?
Sampai umur 55 tahun (bila layak mohon pengeluaran KWSP) ke?
Maksudnya ada lebih kurang 20 tahun lebih lagi menghadap rutin hidup yang sama setiap hari Isnin sampai Jumaat?


Punch in - punch out.
Dan masa tu Ahmad dah kahwin dan kami dah ada cucu?
Huwaaaa...Ya Allah selamatkan aku..!!
Tapi agak-agaknya kalau rutin tu kerap bertukar akan ada makhluk Allah yang merungut pulak..hai la...


17 comments:

Anamarza said...

amie jadi suri rumah pun sama je, rutin yang sama tiap-tiap hari, dng bosan jugak tapi bersyukur boleh set jadual sendiri buat keje ikut suka sendiri

lydzar said...

Jom letak target, dlm masa 10thn lg rutin berubah sket iaitu boleh keluar masuk opis sesuka hati jam berapa. Iaitu lg boleh jd bos hihi

eelobor said...

hehehe...ok lah tuh ada rutin cam gitu. orang yang rutin nya huru hara? hhihihi

Tihara said...

hidup ni seronok kalo ada variasi..tapi selalunya kita ngadap perkara yg sama tetiap hari..cuma jgn lupa sentiasa syukur ke pada Nya.. :)

Cho Zila said...

gituler kehidupankan kalau berani memang kenalah menjalani hidup bervariasi tapi macam akakni dah selesa sangat hidup yang sama dah tak kuasa nak berubah.. alahai...

fiza said...

AKu pon mcm tu nok, ntah bila ritun nak berubah.

sahromnasrudin said...

we're living in a repetition

wahida said...

kan...kalau kerap tukar rutin kang, ada lak suara2 belakang kedengaran...nyampah...

amirah said...

kak ana : itula idamankuuu..huhu

lydzar : aah..memang target gitu..nak sgt2 rasanya tengok anak membesar bawah jagaan sendiri tapi apakan daya..

bro eelobor : kannn..ok la tu..tp sama sgt sampai rasa macam "eh, rasa dah buat dah benda ni.."..huhu

tihara : iye, itulah yg paling penting..sentiasa bersyukur

kak cho : ada yg selesa dgn rutin yg sama.saya pun kdng2 selesa juga cuma boringgg,...huhu

fiza: kdg2 rasa cm ngantuk je buat benda yg sama..huhu

bro sahrom : yelah kut..kita mmng duduk dalam dunia yg sama kitarannya..

wida : kan kan kan..ada je plak yag tak setuju nya nanti..

Azian Elias said...

kena negge lah amirah.. heeee.. macma akak. kalau dulu jd cikgu. rutin sama jeee..lotih..

inapramli said...

slm sggah and fllow.sy srg surirmh..tfkr jg sy akn bgnikah sya 10thn y akn dtg.btw jomlah fllow sy jga ye.

Kazman & Sue said...

betul jugak kannn!!!.... rutin hidup ni memang kita kena tempuh...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

hmmm rutin moon pon sama jerkk.. agaknyer kalo dah kawen nnt..baru laa rutin harian nie bertukar yerkk.. hehe

Daddylicious said...

itulah kehidupan mahu atau tidak redha sahaja...

Sharinginfoz said...

itlah kehidupan....sudah pasti ada orang yang lebih teruk daripada kita kan

Hanis MY said...

kak amirah... mcm teratur je rutin tu... sdg imejin ahmad kahwin hehe...

a.samad jaafar said...

jauh beno pikirnya..sampai dapat cucu tuh.. hahaha..

bila cuti rasa boring dan rasa nk keje..bila keje, asyik tengok kalendar bila nak cuti.. serba tak kena ! ngape ye..