Wednesday, November 16, 2011

Malam Pertama Setelah Hampir 3 Tahun..

Tajuk mesti nak propa je..heh
Tolong saya incik-incik sekalian.
Hidup saya sekarang dalam keadaan sangatlah tidak tenteram.


Sebabnya..
sebabnya...
sebabnya...


Dekat 3 tahun duduk rumah sekarang, malam semalam baru first time nampak sekor Mak Iti kat dalam rumah.
Kat dalam rumah okeh..
Acik dah macam orang kena histeria..
Takuttt...haha..


Maklumlah, dulu ada kenangan pahit dengan makhluk Allah yang *comel* ni..
Jadi traumanya ter over over pulak dah.
Oh ye, jiran sebelah rumah kami yang misteri tu dah pindah.
Jadi kami syak Mak Iti telah melakukan penghijrahan ke rumah kami.


Tambah-tambah lagi jiran tu angkut semua sekali kucing-kucing yang ada.
Heran jugak dulu kenmain ramai jemaah kucing kat belakang rumah.
Boleh jugak bagi-bagi makan.
Sekarang seekor kucing pun dah takde. 
Susah dah sekarang nak tunjuk kat Ahmad yang mana satu "meow" yang mana satu "gong gong".


Betul ke orang kata Mak Iti ada firasat?
Siapa yang takut lagi dia tunjuk rupa dia hai..hai pada orang tu..??
Pastu dia boleh ngamuk-ngamuk ek kalau kita kacau kebahagiaan family dia?
Sebab dulu kakak ipar pernah cerita dia pernah pindahkan anak-anak Mak Iti yang dia jumpa (iye, dia tak geli dan tak takut), Mak Iti mengamuk koyak-koyakkan kain kertas semua.


Ada ke patut Incik Husben pandang serong bila bini dia jerit dekat dapur sorang-sorang..
"Jangan lah kacau rumah acik ni. Pergilah tempat lain. Rumah acik takde apa benda.."


Salah saya ke? Salah ke cakap cenggitu??
Bukan ke budi bahasa budaya kita?
^-^

23 comments:

lydzar said...

hehehehe ami memang acik yg berbudi bahasa. maklumla marahkan Mak Iti kan. Kena la hormat yg lebih tua kan hihihi

nurbeena said...

wah....betul2 marah secara berhemah ni

Jemarioren said...

orang2 tua mmg ada pesan jgn marah menda tu, nanti dia mengamuk kat kita. cakap leklok suh dia jgn kaco kita. tu orang cakap lah..tapi den penah buat, wahh betul le. hmmm..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

tuh laa orang tua ckp mcm tu la kan. hrp2 jangan ada laa cik siti kat rumah kita :p

sahromnasrudin said...

jangan dia membiak dengan cergas udah la ya....


awak tutup semua lubang yang ada...mungkin dia tak masuk lg...

fiza said...

Sopan bahasa ko yer nok...hehehehe...

Byk petua nka halau tikus nih. Ko cari daun durian belanda. Tak pon pasang jer perangkap tikus.

Kat sini ada petua lagi.

http://www.petuatradisional.com/tips/petua-halau-tikus

Anamarza said...

Minta dijauhkan dari umah akak, tak sanggup!!!

amirah said...

lydzar : hahaha...nampaknya gitu la kan..menghormati yg tua

amirah said...

nur beena : hhihi..kelaka la marah secara berhemah ni..

amirah said...

JO : sungguh ke? camne nak halauuu...huhuhu..takuttt

amirah said...

eliss : first time nampak memang takut gila..haha sebab tak expect pun kat dalam rumah ada..takottt..

amirah said...

bro sahrom : suami saya dah tutup lubang yang ada kemungkinan tapi lubang angin yang pasu bunga2 tu tak tutup lagi..nauzubillah..jgn lar membiakkk..

amirah said...

fiza : tak dapat nak terima kenyataan kalo dia terperangkap pastu nak wat camneeee...hahaha..tgk kelibat pun dah histeria gila..

amirah said...

kak ana : sob sob..amie dihantui perasaan takut kakkk..camne dia boleh masukkk..huhuhu

Daddylicious said...

ala hayun dgn penyapu laa...hehe

bujal X said...

keh keh~~pasang la perangkap sebijik dua~~

amirah said...

daddy : hahaha..kalola diberikan kekuatan itu..

amirah said...

bujal : nak tengok perangkap tikus pun takut, inikan nak tengok dia terperangkap dalam tu? adoi..kim salam la

ayu said...

hehe...punyala sopan santun ami halau cik ti tu ye...hehe..comey je nengok dari jauh ni

amirah said...

ayu, taktau la sopan ke takut..hahaha

hakak CNN said...

errr minta maaplahh yer sy neh memang blur banyak..mak Iti tuh aper..tikus ker?

amirah said...

hakak CNN : hhehehe..iye dia lah tu..bukan nama sebenar..

eelobor said...

pernah gak orang2 tua dulu berpesan jangan di sebut nama dia, nanti bertambah mengamuk dia. betul & logikkah? huhuhuhu....