Monday, August 08, 2011

Kadar Zakat Fitrah Tahun 2011

Masa kecik-kecik dulu tak faham pun apa itu zakat fitrah.
Tau-tau mesti arwah abah bawak balik "tiket-tiket" ada tulisan Jawi.
Adik beradik ramai, maka banyaklah "tiket" yang arwah abah bawak balik.
Lepas tu boleh buat main-main naik bas dengan "tiket" tu.




Tapi dah tua bangka ni, memang nak kena pang kalau taktau zakat fitrah tu apa.




Buat yang berkewajipan untuk membayar zakat, jangan lupa untuk membayar zakat fitrah tahun ni.
Semoga dapat membantu yang memerlukan nanti.




Kadar zakat fitrah untuk tahun 2011.




kredit : nurhafiz2009.blogspot.com

15 comments:

bujal X said...

tahun ni saya bayar untuk 3 kepala~tahun depan insyaallah 4~he~

amirah said...

uiyo bujal cepatnya komen..rasa cam baru je publish..hihihi

Hanis MY said...

thanks for sharing kak amirah, ms kecik2 dulu pun tatau hehe...

Anamarza said...

kitaorang bayar ikut kadar bayaran negeri mana kitaorang beraya. Kalau beraya kat terengganu, mak mertua selalu cakap bayar ikut jenis beras yang kita makan, kalau makan beras jenama mahal bayar la RM8.00, kalau rasa makan nasi beras jenama biasa2 bayar la RM7.00 tu, kalau rasa diri tu "miskin" maka bayar la Rm5.00 je hihi

sahromnasrudin said...

alhamdulillah..saya dah selesaikan yg wajib nie..kebetulan pejabat zakat tak sampai seratus tapak dgn opis sy nie hehehheheheee

Kancilbiru said...

kat ofis ni memang buka kaunter zakat, senang la untuk staf2 membayar zakat..;)

man yusoef said...

sy xda anak nak kena byr zakat gak ke?? aci tak tanya soalan camni..jom lempang..

lydzar said...

harap2 suami sy dh pi bayar dah

amirah said...

hanis, takpe..skrng dah besar kan..

amirah said...

kak ana : aah la..amie pun dgr ada org yg bayar camtu kan..

amirah said...

bro sahrom: adoi..senangnya kalo camtu..takyah nak kena carik amil

amirah said...

KB : senangnyaa..

amirah said...

man : nasib baik mintak sendirik..hehe

amirah said...

lydzar : husben sy kalo takdela dekat2 nak raya, takdenya nak pi bayor

D_08 said...

awok....Zakat fitrah sejak daghi setat koje....sampei le sekaghang...tak penah lagi bayo untok awok soghang je......dulu mase bujang...bayo untok adik2 dengan famili.....sekaghang.....ni campo pulak dengan famili sendighi.....