Tuesday, August 23, 2011

Bau duit raya yang harum..

Duit raya saya dah sampai. 
Jangan salah anggap.
Sebenarnya saya telah menyalahgunakan gaji yang telah lama masuk.
Gaji kami dah dapat 15hb lepas.


Semangatnya saya tukar duit raya sampai RM1000.00.
Tahun lepas pun macam tu.
Walaupun tak habis diberikan pada kanak-kanak yang belum baligh, saya gigih gunakan untuk isi minyak kereta, beli suratkhabar, beli ikan dengan duit RM1 baru lepas raya.
Walaupun mengundang senyum perli orang, saya tak kisahhh.. :P 


Ada kemungkinan tahun ini pun duit raya akan digunakan sehingga ke helaian terakhir macam tahun lepas.
Tahun ni dengar-dengarnya satu Melaka takde duit RM5 yang baru.
Dahla saya tukar duit RM5 yang paling banyak.
Ermm...ikut nasib lah anak-anak buah ku..




 




 


Tapi bau duit raya baru sedap.
Cium dulu dan bergaya macam orang kaya sebelum semuanya hilang dari pandangan...

:  P




21 comments:

Anamarza said...

Aunty Amie... Safiyya , Rifqi dan Ainul datang jenguk kat tingkat nak ngendeng duit raya , hihihi

fiza said...

Banyak nya ko tukar duit raya. Bau duit baru memang sedap ☺☺

Fitri Senin said...

memang duit baru rm5 xde..fit yang menukor awal pun dpt duit rm5 yang separa lama..ahhh..lantak la..janji aku bagi duit raya..kalo xnk bak balik blh beli coklat raif..kan..kan..kan

bujal X said...

mintak seketul~~keh keh~~

lydzar said...

HMs pun nk beratur salam tangan aunty ami nk mintak duit raya jugak lah..boleh tak?

amirah said...

eh, safiyya, rifqi dgn ainul jgn masuk ikut tingkap ek..masuk umah aunty amie ikut pintu yer...hihi

amirah said...

fiza : aah, selalu haloba gitu..huhu

amirah said...

fit : ye ke kat sana pun takdek duit 5 hengget baru ek...ingatkan kat sini je

amirah said...

bujal : seketui je? baru je nak brmurah hati bg 2..2 lai la tapi..heh

amirah said...

HMs...bulih bulih..nnt dtg ketuk rumah aunty amie kuat2 tau..takut tertido tak sedar pulak..hehe

ayu said...

aunty ami...kami nak duit raya gak .......----> itu kata2 dari MIH & MID..hehe

D_08 said...

bau duit baghu memang best.......
tapi bile tengok duit ghaye yang dituko ni....
awok teghingat ghaye terakhir dengan arwah ayah awok....
awok tuko duit ghaye.... bagi kat arwah...dengan tujuan senang die ndak bagi kat bebudak.....tak payah dah arwah keluo duit lain..... ghupenye tak semue arwah pakei..... siap die simpan lagi...... awok tau pun mase arwah meninggei....mase mengemaih meje kabinet kat ghumah awok terjumpe.... mase tu jangan cakap le..... ayo mate ni macam ayo laju nye....

pena rozie said...

Banyak nyer tukar mintak ckit....

GreenJade said...

patut le mase masuk blog ni ade bau2 duit baru...kami dtg nk tapau sket ekekeke

thn ni i selamat xyah kuor duwet ghaye...beghaye di Dubai uhuhu..fuhh selamatttttt keh3

Fitri Senin said...

Mira..sangat la dekat Sg Siput itu dengan Karai hokay!!!!!! Jom jumpa raya ni!!!!!!!! Blh Raif jumpa ahmad.. Ni no phone fit 013-3992779 sms okay

Hanis MY said...

eh nak jadi anak buah akak la bestnyaaa sy masih teringat bau duir raya yum2 haha tapi takleh makan

Dr. Ben said...

seribu duit raya? memang hebat.

anisalya said...

wangi je kan baunya. nak duit raya seketul. hehehe...

sahromnasrudin said...

banyak gile bajet duit raya..sampai seribu tue

Fitri Senin said...

Ok mira jgn lupa sms tau!!!!

wahida said...

aku pun suka cium duit baru nok...rasa geram nak makan jer....