Friday, May 27, 2011

Route to Kuala Kangsar..

Weekend ni dalam hati ada taman.

Sebab-sebab :

  • Balik kampung jumpa emak. Tengah fikir nak bawak makanan apa untuk mak. Burger Mekdi ok tak? heh..

  • Pergi kenduri kawen kawan kat Sungai Siput, dapat makan nasik minyak dengan ayam masak merah. Pastu dapat bunga telur, buat koleksi. Rasanya dah lama tak pergi kenduri kawen kawan-kawan. Menandakan umur kami2 ni memang dah melepasi tahap merah - BAHAYA..!! heh

  • Gila kentang teringin nak makan laksa Kuala Kangsar. Biar apa pun tohmahan yang diberikan oleh orang-orang yang dengki, namun laksa Pak Ngah Kuala Kangsar tetap di hati. Oit oit, ada ke kata kuah dia macam air paip kaler keruh? Main kasar ni..hehe..eh, eh, TERderhaka pulak pada encik somi..

  • selamat hujung minggu...



24 comments:

daddyzkool said...

tahap merah...hmmm berapa kah tu?

D_08 said...

cehhh..a.de ke bawak beger mekdi bagi kat mak.....ingat Kuale takde mekdi ke??? hehehe....silap2 mak cik amirah pulak buat dialog macam ni...

Amirah...tu kome makan le ape yang ade bawah sangei tu..... tu ade Quater Pounder dengan Aiskerim Oreo Shake mak beli tadi.....

haaa...ambik...

majelih kawen kat Sg SIpot??? kat Felda Lasah ke???

Lakse Kuale.....disebabkan awok ade je kat Semanggoi ni....awok kompem singgah le makan laksa kuale dulu..

mekchu said...

kita hari2 balik kampung.. eceh, berlagak.. mesti mak suka sesekali dpt makan beger mcd.. hehehe..

happy weekend dan melepas segala kerinduan..

Lady of Leisure said...

laksa dah dapat makan dah itu hari masa balik perlis.. tapi tang nasi minyak dengan ayam masak merah tu bikin hati ni jeles taw hehehe.. dah la i suka lauk kenduri...

Sharinginfoz said...

selamat bercuti

ayu said...

bestnya balik kuala....ami, ayu tak pergi tau kenduri adah...huhu..

nak pesan laksa pak ngahhhh..hehe

amirah said...

daddyzkool : hehe..ni soalan perangkap ke ni? hehe

amirah said...

yob d 08, sejak bila kuala ada mekdi? hehe..mana ada mekdi kat kuala yob weh..k epsi ade ler..

aah, majelih kat sungei siput, tapi bukan felda lasah.rumah kwn saya tu betui2 kat depan rumah arwah yb adun dulu tu..

sy sempat beli laksa kuala yg bukan pak ngah punya je..keciwa

amirah said...

meckchu, bestnya kalo dpt balik kg tetiap mnggu..mesti mak pun gembira

amirah said...

lady : ai pun suka lauk kenduri..hehhe..best kan

amirah said...

ayu : amie pun tk sempat nk pergi, sampai perak dah malam..tak nak la pergi kalo dh lambat..

NM02 said...

singgah sini dan terus follow. jom serang balas... *__*

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

layan gulai kawah tak?? heheheeee

wahida said...

haha...ko nak bawak berger mekdi? ok jugak tu...something different...

jambu best!! eh, ada kena mengena ke?

Hanis MY said...

wee bestnyaaa selamat berjoli..hehe...

en_me said...

sonoknyer nak cuti kanns.. ehehe

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sebenornye panduan beli ape jenih yang berkuah, tak kighe laksa ke jenih bersup ke kene petang2 sikit tapi jangan sampei dah katup kedei! Kalo beli awei2, tu kuwoh cayor, nin je ghopenye temasuk tawor habiyo. Biyor kemdian sikit, ade le ghase koghodak2, baghu sedaap....

Ardini Humaira said...

nak cuti gak. uwaaaaaaaaaaaa :'(

D_08 said...

ooo takde ye??? yang awok tengok tu kat mane??? Kuale mane??? ooo itu Kuale Lumpo.... kekeke....

Matjoe said...

laksa kuala yg van jual tu ker? mmg sedap jugak

Hanis MY said...

akaaaa..skrg msh mood coti-cotian kah?

cik kodok said...

waaa tertariknya tgk makanan tu.. terliur den!

zimazeli said...

ami, ko g kenduri adah?aku g awal, x dan nk jumpa kwn2 sklh...bila dh duk jauh di penang ni, ssh gak nk jumpa kwn2...

amirah said...

zima, hai zima..dah sampai ke belog amie nampaknya...tak sempatla zima..amie sampai kuala aritu pukul 7 malam..segan pulak dah nak singgah..ni duduk melaka lagila jauh..