Monday, October 04, 2010

Bayi 9 bulan yang ada gigi 2 plus 2...

Geram sangat tengok kelasakan dia..
Kadang-kadang terlepas jugak cubit kat betis dia..
Bukan sebab marah, tapi geram tak duduk diam seminit..
tapi syukur Ahmad anak yang sihat, cergas dan riuhhhh...
mula-mula bebel perlahan-lahan,
lepas tu jerit sekuat hati..


gigi 2 plus 2 kat atas..hidden...

anak bapak sungguh...

ada sekali kat kenduri arwah, tiba-tiba menjerit sekuat hati
sampai makcik yang duk sebelah, melatah-latah...
mujur makcik tu tak brutal sangat..heh
kat kenduri orang kawin, kat dalam rumah, kat dalam kereta semua suara dia je..
uiii..kalau menjerit, sampai sakit la jugak gegendang telinga
membebel taktau apa butir ,
dan paling seronok dengar dia berzikir dalam bahasa dia ikut zikir kat Astro Oasis..
comel pulak rasanya..

Ada zuriat sendiri rasa sangat membahagiakan..
walau tak cukup tidur sebab anak berjaga tengah malam
walau terpaksa bangun awal untuk masak makanan 'homemade'
walau berkendong sini sana dengan beg 2 - 3 buah
walau alignment badan dah 'lari'
walau muka penat comot-comot tak sempat letak bedak
walau tudung baju berkedut tak sempat nak di iron
tapi bahagianya rasa..

TERIMA KASIH YA ALLAH...

3 comments:

Lady of Leisure said...

comelnya gigi dua tu hehehe

ayu said...

ahmad makin comey..geramnya..

amirah said...

lady..alligator in making tu..sume gigit..

ayu, danial hensemmm..macam anak omputih..walaupun ahmad lahir hari krismas tapi kulit ahmad jauhhhhh sgt dr omputih..kuang kuang kuang