Friday, September 03, 2010

Apa Kaitan Gigit Jari Kaki Dengan Nak Dapat Adik?? Konpius..

Ahmad at 6 months
Usha dulu yang mana..
Gambar hardcore kesemua jari masuk ke mulut telah didelete oleh babah

Siapa tau kenapa orang tua kata bila anak kita gigit jari maksudnya dia nak dapat adik?? Selalunya orang tua-tua ni buat andaian-andaian macam tu berdasarkan pemerhatian..

Mak pun kata camtu. Kalau time mak dulu, kalau anak gigit jari kaki, takpun tonggengkan kepala ke bawah (macam kita nak tengok hantu tu ada kaki ke tak)..lepas tu mesti dapat adik..hihihi

Opppsss..belum lagi ye..Ahmad belum nak ada adik lagi..

Tapi heran sebab dari 2-3 bulan sampai la la ni..dok gigit jari kaki je..plus air liur melelehhh..

Ahmad di usia 8 bulan :

- bebel taktau apa butir ....bababababahpapapah..(apsal tak mamamama? isk)
- merangkak sesuka hati - ala ashkar
- tidur sekejappppp je waktu siang...tidur lena bangun sekejap-sekejap time malam
- suka pegi jenjalan - shopping -- senyap je tengok orang
- dalam kereta nak berdiri..sepanjang perjalanan..
- poo poo macam biasa, kalau tidak seksaaa...
- suka pegang suratkhabar, buku, segala bagai kertas, dah boring, masuk mulut
- gelak macam orang tua..ingatkan sape yg datang rumah gelak sakan, rupanya...

Bestnya ada anak..sape tak kawin lagi, boleh pertimbang-timbangkan la dengan kadar seberapa segera.. : P

4 comments:

ayu said...

ami, ahmad nak adik laaaa..hik..hik...

Lady of Leisure said...

ehehehe nak adik ek..

Mata Hati said...

sya x kawin lagi...nanti boleh pertimbangkan utk kawin ni... huhuhu

minah leter said...

HEHE..SALAM..semoga brtemu jodoh yang baik yer..wah comel tol baby amirah..geram jew..hehe..terimah kasih sbb menziarah yer..selamat hari raya