Tuesday, August 03, 2010

Jadual Mengepam di Pejabat

Jadual mengepam saya tiap2 hari di pejabat sekarang ni boleh dikatakan konsisten. Dulu memang rajin skip sebab kengkonon tak larat dan busy.

Tp lepas mkn vitamin B, C multivit dgn alfafa dari Shaklee yang dibeli dari Kak N,barula tak terasa penat sangat lepas balik dari opis. Hasil EBM saya pun sekarang ni dah bertambah okay, tak banyak tapi cukup untuk Ahmad masa kat rumah opah. Syukur.

Sekarang pun workload dah kurang, jadi saya ada masa yang banyak untuk mengepam. Saya mengepam di bilik sendiri, jadi no problem. Lagipun staff di opis saya 98% perempuan, senang, tak kisah kut2 ternampak sebab masing2 pun ada... : P

Jadual saya:

1. 9 pagi

    Lepas breakfast. Lepas tu makan semua vitamin 1 biji dan alfafa 2 biji sebab saya tak sesuai nak makan semua vitamin ni waktu lain.

2. 12 tengahari

     Sebelum lunch dan lepas minum 2 liter air. Dalam masa 9 pagi hingga 12 tengahari tu memangla kerap buat lawatan rasmi ke cik tan.

3. 3 petang

     Lepas lunch. Makan 2 biji alfafa. Pastu akan pulun minum air lagi.Berapa yang larat la sebab kat rumah nak minum air lagi.  : P

4. 5.30 petang

    Di sebabkan opis hour saya sampai pukul 6, jadi kena la cepatkan 1/2 jam sesi mengepam. Nanti takut kelam kabut nak kemas barang, make up2 (owhh...ok tipu je..) nagn off laptop sume.

Kerana kekonsistensi (fuhhh) saya sekarang ni, saya akan dapat 3-4 oz sekali mengepam. Dulu nak dapat 1/2 oz pun nanges2..huhuhu...jadi apa yang penting?? KONSISTEN!!!... : P

Pastu akan sambung lagi 3 sesi mengepam kat rumah di samping direct feeding pada Ahmad..moga Allah memberkati usaha saya untuk menyusukan anak saya dan memakbulkan doa saya untuk berjaya menyusukan anak saya..

Aminnnnn...




5 comments:

ayukhairy said...

wow...tahniah ami...teruskan usaha..(nak komen panjang2 tapi apakan daya, sudah tak bermaya + dahaga sangat222222222)

Lady of Leisure said...

teruskan usaha murni tu.. :)

zezebel said...

Ingatkan pam apa tadi. Hahahaha....
Selamat maju jaya.... [",]

Anamarza said...

amie teruskan usaha tuk bulan puasa ni plak...:)

amirah said...

iye chaiyok chaiyok...berapa hari je lagi ni nak pulun...