Friday, November 19, 2010

Lagi besar lagi untung..!!

Eh eh..nak pikir bukan bukan le tu..bukan..saya bukan nak cerita pasal tu..no no no..ni nak cerita pasal cincin.

Alkisahnya entri semalam pasal Pertunangan Putera William dengan Kate Middleton, cerita pasal cincin tunang yang William beri pada Kate, yang juga cincin peninggalan mendiang Puteri Diana yang sangat cun..Uiii, mana tak cun, harga cincin sebijik boleh beli kereta Ferrari..takpun sebijik banglo  *awas, penjodoh bilangan tidak tepat*..

Jeles tau dapat cincin besau cenggitu. Bawak tidur hari-hari pun takpe. Jangan dapat anak macam Eton dalam Seniman Bujang Lapok sudah..

Tetiba terimbau pulak kenangan masa kawen dulu..terngiang ngiang lagi bunyi kompang..ewahh..
: P....Bukan apa, cerita pasal cincin ni kan, teringat seseorang...

"nak diet la sebelum kawin,.. nak kurus, nanti tak muat nak pakai baju kawin"

"eh, takpela gemuk...nanti jari besar-besar..dapat cincin besar jugak..
lagi besar lagi untung, emas mahal sekarang ni.."

Sengal kan?...

Pastu masa duk cari cincin dulu, depa duk kata cari cincin emas jangan emas putih, nanti harga tak jatuh..ermmm tapi kemusykilannya di sini, cincin kahwin untuk dijual kah? hehe..

gambar hiasan ..bukan gambar sebenar...uhuk uhuk uhuk

5 comments:

Lady of Leisure said...

tu la pasal pelik bila orang kata jangan beli cincin kawin emas putih.. takkan la nak jual cincin kawin kot kan hehe

ayu said...

setuju kata lady..hehe

lydzar said...

takmungkin dijual..

Huzn said...

sesak2 ape salahnye...kalau tu je choice yg ade...it just a symbol plus budaya also...kekuatan perkahwinan bukan terletak pd cincin...hakikatnya aku punya sdri pun ntah mana aku campak.lama dah tak nampak...and never care where...sah2 laaaa dah tak muat...kehkehkeh

amirah said...

lady, ayu, lydzar : iye..tak mungkin untuk jual bg org yg tak sesak..,huhu..

roho : haha..tp herannya cincin amie ni smp la ni muat2 lagi..heran jugak, badan dh mmbulat giler, jari je kurus..haha..tp kalo tak pakai sehari, tetiba terlupa letak mana pucat wei..pucat sebab teringat punyala susah nk kuar duit beli..huhu