Monday, June 07, 2010

Jom Tengok TV!!

Masa tengah wat entri ni, sebenarnya tgh mengadap tv tengok drama bersiri K.I.T.A kat Astro Ria..nak juga menulis sebab dah kena demam virus 'blog'..hehehe..lagipun si kecik tu dah lama 'berlabuh' lepas merengek-rengek..
EBM hari ni 4 kali pumping session cuma dapat 12 oz jer...Alhamdulillah syukur daripada takde langsung..syukur pada Allah..kejap lagi nak buat operasi lagi..harap-harap cukupla untuk esok..
okeyla citer K.I.T.A ni kisah remaja-remaja perempuan yang bersahabat baik..drama sponsored by Carefree ni menarik jugak sebab ada Scha Al-Yahya...hehe..suke tengok lakonan dia ni..ada sket selamba dan tomboy2 la..boyish sket..tapi tak minat sangat pon.. sebab dah takde choice terpaksa la meremajakan diri yang tak berapa nak remaja lagi dah ni..alahaiii..
tak larat dah nak menengok citer nie...alih kat saluran Astro Oasis..ada drama "Aku Terima Nikahnya"..citer ni plak ada Rozita Che Wan yang sangat cun..lawo dia ni..kalo tak pakai bulu mata palsu berlapis-lapis cam kuih lapis ..--sedap gak nie--pun dah lawo. Cuma mungkin Kak Ita ni lebih konfiden kalo pakai bulu mata palsu berlapis2. Kat dalam Media Hiburan pun ada citer pasal Kak Ita kite ni nak bukak kilang bulu mata palsu..kelasss...tkyah nak dapat husband Datuk dah..tapi malangnya Kak Ita baru je kontroversi sebab pakai seksaaa...fuhh..
Kenapa ye artis-artis Malaysia tak boleh dijadikan idola??Setuju sangat dengan kenyataan Wardina Safiyyah yang tak ada seorang pun artis kat Malaysia ni yang boleh dijadikan idola i.e contoh untuk kehidupan kita..Tambah menyedihkan corak kehidupan artis-artis ni yang terlebih sosial..Tapi kebanyakan daripada kita kagum dengan kehidupan artis-artis ni yang nampak mewah walaupun takyah nak susah-susah -- pegi balik opis naik tangga turun tangga tinggal anak kat rumah ---. Baca kisah-kisah artis ni tak salah rasanya janganlah sampai merosakkan iman kita...
Soalnya tepuk dada tanyala iman -- dah ckup bersedia ke kita??
Akhirnya singgah ke TV3, tengok Police Story lakonan Jackie Chan..
~~ selesema makin kritikal..harus ke amik MC esok..hehehe~~

4 comments:

ayu said...

hehe...ami, ayu plak sejak dari pukul 9 mlm sampai la ke pukul 11 lebih layan dvd cerita CHUCK..wuhuuuuu....semangat siottt...suka SGT2 cerita chuck ni..dok ulang la citer ni tanpa jemu..

amirah said...

best ke chuck ayu?yg kat AXN tu ker?ada dvd ek..hehe..amie bukan kosentret sangat pon tengok sebb ahmad asik terjaga ..mengigau2 kut..heh..

ayu said...

aaahhh...yg kat AXN dulu..ami, jawab tag dari ayu ye..mengenai penyusuan susu ibu..^_^

amirah said...

ayu tulun...camner nak tgk tag tu??wakaakka..gilos tak reti